Gevestigd in Roermond

Marie-Therese Kleuskens

Leuk je te ontmoeten!

Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen!

Welkom, bienvenida , welcome, bienvenue, selamat datang, bem-vindo, wilkommen, välkommen op mijn persoonlijke pagina. Ik help u graag met die eerste mijl.

Iets over mezelf
Waardoor het reizen in mijn bloed is gekomen is nog altijd een grote vraag in onze familie. Het reizen zat er niet in bij ons. Maar ik? Ik kon en kan niet wachten om weer aan het volgende avontuur te beginnen. Veel reizen naar uiteenlopende bestemmingen heb ik al gemaakt. En iedere keer komt er weer een reiswens bij. Tel daarbij nog mijn jarenlange ervaring in de reiswereld op en dan kun je wel stellen dat ik verzot ben op reizen en alles wat erbij komt kijken.

Persoonlijke service
Laat uw zoektocht de mijne worden en bespaar kostbare tijd. Als persoonlijke reisadviseur sta ik voor flexibiliteit, mobiliteit en persoonlijke aandacht. U kunt uw reiswensen vrijblijvend telefonisch, per email of tijdens een persoonlijke afspraak kenbaar maken. En... u betaalt niet meer dan bij een regulier reisbureau!

Oneindig veel mogelijkheden
Of het nu gaat om een zomervakantie, wintersport, stedentrip, cruise, rondreis, safari, duikvakantie, een weekendje weg, kamperen, fietsvakantie, familiedag, zakenreis, alleen een vlucht, een gecombineerde reis voor zaken en vakantie, het kan allemaal.
De reis kan compleet geboekt worden met eventuele verzekeringen, excursies, transfers, visum bemiddeling, etc. U betaalt niets extra’s voor de service die u van mij ontvangt.
Ik werk alleen met gerenommeerde reisorganisaties (ook met Duitse en Belgische Touroperators). En dat allemaal tegen scherpe prijzen en op tijden dat het u schikt.
Ontzorgen noemt men deze manier van boeken.

Nog even de voordelen op een rij:

• Contact wanneer het u uitkomt;
• Persoonlijke aandacht;
• Alles geregeld door een vast aanspreekpunt/contactpersoon;
• Veel ervaring in de reisbranche en persoonlijke reiservaring;
• Compleet ontzorgd worden;
• Bereikbaar binnen maar ook buiten kantooruren;
• Marktconforme prijzen die ik voor u vergelijk;
• En last but not least: Travel Counsellors is lid van de ANVR, SGR en deelnemer IATA en het Calamiteitenfonds zodat ook uw financiële zekerheid wordt gewaarborgd.

Hartelijk dank voor het bezoeken van mijn persoonlijke pagina en ik hoop in de toekomst uw dromen op het gebied van reizen waar te mogen maken.

Heeft u reisplannen? Of kent u iemand die reisplannen heeft? Dan hoor ik graag van u.

Marie-Therese Kleuskens
Thuis in de hele wereld…

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Alweer naar Mallorca, een eiland om nooit genoeg van te krijgen!

05 July 2019

Deze keer samen met mijn zus Winnie. Het was voor haar de eerste keer naar Mallorca maar het was liefde op het eerste gezicht. We hebben een auto gehuurd en samen het eiland verkend. De grotten van Drach, Cap Formentor met waanzinnige uitzichten, de oude binnenstad van Alcudia en niet te vergeten Palma de Mallorca met de prachtige kathedraal en binnenstad. Ook hebben we nog tijd gevonden om af en toe naar het strand te gaan. Een van onze favoriete baaien was het Mondrago strand. Gelegen in een beschermd natuurgebied. Een goed boek, een lekker drankje en we waren helemaal tevreden. We logeerden aan de oostkust van Mallorca in Cala D'Or in een mooie appartementen Parq Mar met 2 zwembaden en ook weer een fantastisch uitzicht. In Cala D'Or zelf zijn veel leuke restaurants maar 1 was toch echt wel favoriet. Churchill's, een tapas restaurant in de haven dat gerund werd door een Nederlandse meisje met haar Spaanse vriend. Mallorca is een eiland dat voor iedere vakantieganger geschikt is. Wel je ontzettend feesten: dat kan. Wil je wandelen: dat kan. Wil je gewoon fietsen, mountainbiken, wielrennen: dat kan. Wil je luieren aan het strand: dat kan. Mallorca is een aanrader voor iedereen. Zelf ben ik er zeker 20 keer geweest dus als je informatie nodig hebt neem dan contact me op.

Mallorca, een eiland van uitersten

12 April 2018

Vroeger (toen ik jong was) ging ik voornamelijk naar Mallorca om te feesten. Eerst de hele dag op het strand liggen bakken (ja, dat kon toen nog) en ’s avonds de discotheken bezoeken om de hele nacht door te dansen. De volgende dag begon weer alles van voren af aan. Ik had absoluut geen oog voor wat het eiland allemaal te bieden heeft. 40 jaar later is dat veranderd en we hebben genoten van onze vakantie op dit prachtige eiland. We logeerden in een oude olijfperserij in Puerto De Soller, hotel Es Port. Een heel bijzondere plek, met prachtige tuinen waar iedereen ook z’n privacy kan hebben. Een plek buiten de gebaande paden. Karakteristiek en kleinschalig op een uniek en rustig plekje. De afwerking is prachtig en er hangt een warme sfeer. We vonden hier precies de ontspanning en rust die we zochten. Je voelt je geen toerist maar onderdeel van een traditioneel Mediterraans schouwspel. De haven van Puerto de Soller lag op 2 minuten lopen en daar vindt men veel goede en gezellige restaurants, cafeetjes en barretjes. We waren op slag verliefd op deze plaats. Wat hebben we allemaal gedaan op Mallorca? Natuurlijk een auto gehuurd. Ik kan nu eenmaal niet 2 weken op dezelfde plaats blijven. Er moet voor mij altijd wat te ontdekken zijn. Palma de Mallorca hebben we meerdere malen bezocht en niet alleen om de prachtige kathedraal La Seu en het Bellver Kasteel maar zeker ook om de relaxte sfeer in de historische binnenstad. Straatjes, steegjes, winkeltjes, terrasjes, je kijkt je ogen uit. Het bergdorp Valdemossa is rijk aan bronnen en groene omgeving met olijfbomen, amandelbomen en andere vegetatie. Het klooster ‘La Cartuja’ behoort tot de belangrijkste attractie van Valldemossa. Es Trenc is een van de mooiste stranden van Mallorca en bevindt zich in het zuiden van het eiland. Je vindt er een 2 kilometer lang zandstrand zonder bebouwing. Serra de Tramuntana is een indrukwekkende bergketen aan de kust in het noordwesten van het eiland Mallorca in Spanje. De bergketen heeft een oppervlakte van 1.067 vierkante kilometer en is goed bereikbaar via wandelpaden en wegen. Ook voor wielrenners is dit een prachtig gebied. Helaas zijn wij niet zo sportief aangelegd en hebben hier een mooie autotocht gemaakt. Dat overigens wel een echte uitdaging was vanwege de vele kronkelweggetjes, soms dwars door de bergen heen. De markt in Inca. Dit is een van de grootste markten op Mallorca en trekt veel bezoekers. Gezellig dwalen tussen de marktkramen en in het plaatselijke café een lekkere kop koffie drinken. Niet te vergeten: de druipsteengrotten van Drach. Hier hebben we genoten van de meest bizarre vormen en kleuren. Ook hebben verschillende stranden bezocht want ook wij willen af en toe gewoon staren naar de zee. O.a. het strand bij Alcudia, Playa de Palma en Cala D’or (het gouden strand). Mallorca is een eiland voor jong en oud. Het heeft een heerlijk klimaat en een authentieke sfeer. Ook is het een eiland met veel contrasten zodat voor iedereen wel de juiste plek te vinden is. Wij gaan zeker nog eens terug. Nieuwsgierig? En wilt je ook naar Mallorca? Ik ben maar een telefoontje ver weg.

IN DE HERHALING: TWEE ZUSSEN IN NEW YORK.

01 December 2016

Ik kan het maar niet laten en mijn zus ook niet. New York trekt als een magneet. En in een keer was het weer zover. Samen met mijn zus Winnie vertrok ik weer naar New York vanuit Dusseldorf. Fijn dichtbij voor ons. Normaal als we op JFK landen duurt het zeker nog 2 a 3 uur voordat we in Manhattan zijn. Maar nu ging het van een leien dakje omdat we als eerste aan de beurt waren bij de douane. Anderhalf uur later konden we inchecken in het Holiday Inn op de 8ste Avenue. Dichtbij Times Square. Omdat we al vaker in New York zijn geweest hebben we natuurlijk al de high lights gedaan maar er stonden toch nog een aantal must do’s op ons lijstje. Het eerste op onze lijst was: GENIETEN van alles wat new York te bieden heeft. Energie, een diversiteit van culturen, prachtige gebouwen, plekken waar je gezellig kunt eten en een glaasje kunt drinken, kunst en cultuur. In de tweede plaats de FREEDOM TOWER (One World Trade Center) van 541 m hoog. Wat een fantastisch uitzicht en zeker als de lucht staalblauw is. Adembenemend. Het World Trade Center-complex bestaat dus niet uit één gebouw genaamd het One World Trade Center, maar uit zes gebouwen. De ontwerper Daniel Libeskind heeft de gebouwen van het World Trade Center-complex als een soort spiraal ontworpen, eindigend op de oorspronkelijke locatie van de Twin Towers, waar je nu het 9/11 Memorial vindt. Het volgende op onze lijst was een wandeling door BROOKLYN. De laatste keer dat we er waren was het 35 graden en is er van wandelen niet veel terecht gekomen. Ik zeg: doen. De Brooklyn Bridge over en ontdekken maar. Daar heb ik de lekkerste frites ever gegeten op een marktje in hartje Brooklyn. Wat ook heel grappig was dat we veel bruidsparen zagen die hun foto’s lieten maken met op de achtergrond de skyline van Manhattan. Het was een beetje ‘Say yes to the dress”. Bruiden en hun gommen in zeer kleurrijke kleding, gevolgd door heel veel bruidsmeisjes en jonkers. Toen de avond viel hebben we naar de skyline van Manhattan kunnen kijken zoals je ze op een poster ziet. Bijna onwerkelijk mooi. We zijn toen het helemaal donker was met de ferry naar 34th Street Manhattan gevaren en nog een uur lang kunnen genieten van het magnifieke uitzicht. Een aanrader: voor 4 dollar een onbetaalbaar uitzicht. Het vierde op onze lijst was de MORGANS LIBRARY. Een prachtige bibliotheek met een paar hele mooie zalen. Echt iets voor de liefhebber van oude boeken. Het vijfde was een rondleiding in het gebouw van de VERENIGDE NATIES. Het VN complex bestaat uit vier gebouwen: het gebouw van de Algemene Vergadering, het Conferentiecentrum, een kantoorcomplex van het Secretariaat en de Bibliotheek van Dag Hammarskjöld. Er staan 193 vlaggen opgesteld voor het complex, net zoveel als dat er lidstaten zijn. De vlaggenmasten staan in een cirkel waarbij de ruimte tussen de vlaggenmasten overal gelijk is, dit als een symbool van de gelijkheid van de lidstaten binnen de VN. De vlaggen hangen op alfabetische volgorde beginnend met Afghanistan en als laatste Zimbabwe. Leuk bijkomstig feit is dat je daar je eigen postzegel kunt laten maken. We hebben toch nog maar een keer de HIGH LINE gelopen. Dit is een park in het Meatpacking District gebouwd op vroegere spoorrails. Super trendy en met veel kunst omgeven. En natuurlijk bij hotel The Standard gaan lunchen. We zijn uiteraard nog naar TIMES SQUARE geweest ’s avonds, naar de IJSBAAN gaan kijken bij het Rockefeller Center (het was wel 28 graden), gewinkeld, in BRYANT PARK gaan lunchen, en gelopen, gelopen en nog eens gelopen. Wel 80 km op 4 dagen. Maar dat is de beste manier om New York te ontdekken. New York is een super stad voor iedereen. Voor degenen die er voor de eerste keer komen maar zeker ook voor de gevorderden. Ben benieuwd naar mijn volgende keer.

Rondje mediterraan Europa met de MS Eurodam

02 November 2016

Hoera, vakantie. En deze keer weer een cruise. Het klopt dus inderdaad: ik ben ook een repeater. Dit keer hadden we maar een korte vlucht naar onze vertrekhaven Venetië. In deze stad was ik nog nooit geweest dus heb ik voorafgaand aan de cruise nog 2 extra nachten geboekt. Venetië is gewoon alles wat je denkt: veel water, heel veel water, gondels, toeristen, lekker eten, soms duur (tja, dan had ik maar ook niet op het San Marcoplein een wijntje moeten bestellen). Het is een prachtig, heel speciaal oud stadje met een lange geschiedenis. Absoluut de moeite waard. Twee dagen later en 23 km verder (je kunt ook flink lopen in Venetië) was het dan zover. Inschepen op de MS Eurodam van de Holland Amerika Lijn. Wat hadden we een prachtige grote hut met balkon. Alles klopt op dit schip. De inrichting, de ontzettend vriendelijke bediening, het lekkere eten, fijne entertaining. Kortom: je bent gast. Onze route zou als volgt verlopen: Venetië, Dubrovnik Kroatië, Kotor Montenegro, Corfu Griekenland, Salerno Italië, Rome Italië, Livorno Italië, Monte Carlo Monaco, Toulon Frankrijk en ons eindpunt Barcelona. In Barcelona verbleven we ook nog een aantal nachten langer in een super hotel, Hotel Granvia. Dus veel te zien en veel te doen. Een aantal echte hoogtepunten voor ons: • Kotor in Montenegro ligt in een van de mooiste baaien van de wereld en is in z’n geheel Unesco Erfgoed. De oude Venetiaanse bouwstijl zie je hier in overvloed terug. Dit in combinatie met de prachtige baai maakt dit stadje een geweldige plek om te vertoeven. Voor de poezenliefhebber: Kotor staat bekend om het grote aantal katten die door de hele bevolking worden verzorgd. Waar ik als kattenliefhebster natuurlijk heel blij om ben. • Vanuit onze aanleghaven Salerno zijn we naar Pompeï gegaan. We hadden het geluk dat op dit immens grote terrein (totaal 66 ha) een expositie te zien was van de Poolse beeldhouwer Igor Mitorai. Deze combinatie van beelden en het enorme terrein was echt onvergetelijk. • In Rome, op het Sint Pietersplein was de Paus bezig een mis te geven. Hoewel Vaticaanstad al indrukwekkend is, dit maakte het nog specialer. Wanneer kom je nu per ongeluk bij zo iets uit? Rome is hoe dan ook altijd een bezoek waard. Of je er nu 1 of 10 keer naar toe gaat, je ontdekt altijd iets nieuws. • In Livorno waren we toe aan een rustdag. Er is een mooi en heel gezellig zandstrand in Tirrenia. Een taxi genomen, stoeltje gehuurd en de voeten in het zand onder een stralende zon. Daar werden we vervolgens getrakteerd op een vliegshow van de Tricolore, spectaculair en fantastisch, recht boven het strand. Ook hier wisten wij niets van (trouwens, de Italianen ook niet). Alweer een verrassing. • Barcelona, stad van Gaudi, gezelligheid, shoppen en tapas. En dat hebben we ook allemaal gedaan. We waren zeer onder de indruk van de vorderingen in de Sagrada Familia (10 jaar geleden voor de laatste keer geweest). Het oog voor detail is spectaculair. In Barcelona heb je een aantal shops met heel vooruitstrevende concepten. Leuk om te zien. Heerlijk gegeten in de Barceloneta. In totaal hebben we tijdens onze cruise 140 km gelopen, 1500 foto’s gemaakt, 3 x met de trein ergens naar toe gegaan, 10 x een taxi genomen, ontzettend veel gezien en zijn we geheel ontspannen terug gekomen. We hebben genoten. Op naar de volgende reis en dat is New York

Roadtrip van las Vegas naar San Francisco

06 December 2016

Eindelijk was het dan zover. Een van mijn grote wensen ging in vervulling. Altijd wilde ik al graag een roadtrip maken door het westen van de Verenigde Staten en dat het liefst met mijn partner. We vertrokken vroeg in de ochtend met KLM van Schiphol naar Los Angeles en vlogen een paar uur later door naar Las Vegas. Doodmoe kwamen we aan in het MGM hotel. Een reusachtig hotel met ongeveer 3000 kamers. Eenmaal een beetje bijgekomen van de reis en gewend zijn aan de hoge temperatuur hebben we onze ogen uitgekeken. Het onmogelijke is in Las Vegas mogelijk. Bijvoorbeeld: van de dag een nacht maken of andersom van de nacht een dag maken. Schrikken van een gigantische dinosaurus in de David Copperfield Show en een paar dagen later genieten van een fantastisch concert in het Caesars Palace van Celine Dion. Het gondelvaren in het Venetian hebben we maar overgeslagen, dat was teveel van het goede. Vanuit Las Vegas hebben we een dagtrip gemaakt naar het westen van de Grand Canyon. We waren onder de indruk van de imposante natuur en hebben gegriezeld op de Skywalk (een soort loopbrug over het ravijn met een glazen bodem). Na vijf nachten zijn we verder gereden naar Death Valley. Woorden schieten tekort om deze omgeving te beschrijven. Alles is van toepassing: geweldig, gloeiend heet (wij tikten de 46 graden aan), onwerkelijk, angstaanjagend, maar het gevoel dat de boventoon voerde is onvergetelijk mooi. We hadden zelfs het geluk om in Death Valley nog twee coyotes te zien, erg bijzonder. We overnachtten in de Furnace Creek Ranch (dat midden in Death Valley ligt) waar we ’s avonds om 22.00 uur nog onder de sterrenhemel aan het zwembad lagen. De dag erna hadden we de langste rit (ongeveer 400 mijl) van onze vakantie voor de boeg. Van Death Valley via de Tiogapas (op 3000 meter hoogte) naar het Yosemite National Park. Toen we bij de Tiogapas aankwamen werden we al geconfronteerd met de diversiteit van dit Nationale Park. Bijna rechte bergwanden zoals El Capitan, meren, uitgestrekte bossen, watervallen (helaas enigszins opgedroogd) en ravijnen. Alles waar de natuurliefhebber van houdt, is in dit park te vinden. Tot en met beren aan toe. Helaas hebben wij die niet gezien (ja, soms op de weg maar niet in het echt). Een van de mooiste uitzichten hebben we gehad vanaf Glacier Point. We zijn drie dagen in het Yosemite gebleven en hadden een kamer met open haard en privé whirlpool in de Yosemite View Lodge in El Portal. Ik kan iedereen de kamers met uitzicht op de rivier aanraden. Daarna werd het tijd voor het volgende gedeelte van onze route. Carmel by the Sea. In Carmel by the Sea waanden we ons in een oud Engels stadje zoals men ze vaak op tv ziet. Een aaneenschakeling van prachtige huizen, knusse hotels, galerieën, restaurantjes, aparte winkeltjes en vriendelijke mensen. Het strand was fantastisch: wit, breed en een ruwe zee. Ook het weer was in ons voordeel, bijna iedere dag volop zon. Tijdens ons zeven daags verblijf hebben we in Monterey het Monterey Bay Aquarium bezocht, we hebben een Whale watching trip gemaakt (zeker 15 walvissen gezien!!, onvergetelijk), hebben over Highway 1 naar Big Sur gereden. Als men over Highway 1 rijdt ziet men de prachtige, ruwe kustlijn met hier en daar rotsen in het water die vol liggen met zeeleeuwen die een dutje doen. De meest bijzondere vogels hebben ook een plekje aan deze kust gevonden. Een kustweg vol met wondermooie uitzichten; van lieflijke stranden tot ruwe rotsen. En last but not least hebben we de 17 Mile Drive gereden. Een schitterende weg door Pacific Grove en Pebble Beach. Ook voor golfers is dit een fantastische plek om te vertoeven. Hier zijn mooie uitgestrekte golfbanen te vinden. Onze laatste etappe was aangebroken. Van Carmel by the Sea naar San Francisco. We verbleven vijf nachten in het fantastische, goed gelegen Hotel Nikko SF. En alweer hadden we geluk. Staat San Francisco bekend om de zeemist, wij hebben het in ieder geval niet meegemaakt en hadden nu ook prachtig weer. We zijn een dag met de beroemde “cablecar” naar Fishermans’s Wharf geweest: een gezellige drukke boulevard langs de kust. Ook hebben we natuurlijk Pier 39 bezocht, die bekend staat vanwege de zeeleeuwen die daar altijd vertoeven. En het waren er veel. De zeeleeuwen leven hun eigen leven op de steigers voor Pier 39. Het was een gebrul, gekroel en geduw van jewelste. De dag daarna hebben we een (elektrische) fiets gehuurd bij Blazing Saddles en vanuit Fishermans Wharf en zijn via de Golden Gate Bridge naar Sausalito gefietst. Midden op deze beroemde brug stil staan en een fantastisch uitzicht hebben op San Francisco is voor iedereen een aanrader. Ook als men wat minder sportief is of wat ouder is deze fietstocht prima te doen met een elektrische fiets. San Francisco kent vele super steile straten en zo ook de toegangsweg naar de Golden Gate Bridge. Een ander hoogtepunt was het bezoek aan de beruchte gevangenis Alcatraz. Het gevangeniseiland voor de kust van San Francisco. Een aparte gewaarwording om te lopen waar ook Al Capone heeft gelopen. En dan nog….Lombardstreet. Die staat bekend als de meest bochtige straat ter wereld. Het is een hele klim maar dan zie je wel wat hiermee wordt bedoeld. En toen was ineens de laatste dag van onze vakantie aangebroken. Na nog wat laatste souvenirs ingeslagen te hebben kwam een einde aan onze fantastische reis. Een reis vol onvergetelijke indrukken en waar we nog vaak met weemoed aan terug zullen denken. Wij hebben deze reis met de auto gedaan en overnacht in hotels en motels. Maar deze reis leent zich ook uitstekend om met een camper te doen. Prima wegen en voldoende kampeerplaatsen.

Zussenvakantie in New York City

13 November 2015

Al meerdere keren ben ik in New York City geweest. De eerste keer was voor de 18e verjaardag van mijn petekind, de tweede keer met mijn partner. Nu werd het tijd om NY voor een derde keer te bezoeken en dat deed ik samen met mijn zus. En omdat we allebei al vaker in NY geweest waren stonden op ons to do lijstje de niet meteen voor de hand liggende bezienswaardigheden. Ik kan bijna niets vertellen over New York wat al niet verteld is. Iedere keer weer is het een geweldige ervaring. De geluiden, de kleurrijke mensen, de geuren, het verkeer, je voelt dat de stad constant in beweging is. The City that never sleeps hebben wij niet helemaal aan den lijve ondervonden omdat wij gewoon af en toe moesten slapen. En dat deden we in The Royalton. Een van de vele mooie hotels die New York rijk is. Mijn zus was ook al eerder in New York geweest. We hebben dezelfde favoriete plek namelijk Bryant Park. Het park ligt in Midtown Manhattan, tussen de wolkenkrabbers van Fifth Avenue, Sixth Avenue, 40th Street en 42nd Street. Het park is vernoemd naar de dichter William Cullen Bryant. Dit is een heerlijke plek om uit te rusten van het vele lopen wat men nu eenmaal doet in New York. Je ziet er mensen schaken, lezen, toneelspelen of een yogales volgen. In de zomer kun je vaak gratis optredens bezoeken en in de winter wordt er geschaatst. Een ontspannen plek in een overvolle stad. Een week voordat we in New York arriveerden werd het 911 Museum geopend. Een plek om stil van te worden. Maakt het 911 Memorial al een grote indruk, het 911 Museum doet daar nog een schep boven op. Je moet er zijn geweest om het te voelen. Een heel andere beleving is het Highline Park. De High Line, een 2,2 km lang verhoogd park, 9 meter boven de begane grond. Het was oorspronkelijk in de jaren 30 van de vorige eeuw aangelegd als een spoorwegviaduct langs de westzijde van Manhattan. Het park is toegankelijk via trappen en liften, ook als men niet erg goed ter been is kan men hier zonder moeite komen. En het is het waard. Mooi aangelegde tuinen, overal bankjes om uit te rusten en veel kunstwerken. Vanuit de High Line kun je een bezoek brengen aan het er naast gelegen Chelsea Market. De markt is gevestigd in een mooi industrieel pand. Men vindt hier van alles: van heerlijk eten tot prachtige schoenen en alles wat daar tussen zit. Mijn zus en ik hadden ook al eerder Central Park bezocht maar waren er allebei nog nooit met de fiets geweest. Daar was het dus tijd voor. Dat werd een hele ervaring, ook omdat veel mensen niet gewend zijn te fietsen. Het is wel dé manier om veel van het park te zien in een relatief korte tijd. New York loopt over van de creatieve mensen. In Central Park kun je dan ook genieten van de meest uiteenlopende kunstenaars. Er is teveel om op te noemen; schilders, operazangers, groepen dansers, musici, ambachtslieden enz. En aan het einde van onze fietstocht hebben we genoten van een lekker drankje op het terras van The Loeb Boathouse. Wij wilden graag een keer naar Roosevelt Island. Het is een klein eilandje dat tussen Manhattan en Queens ligt. Een oase van rust. We zijn er met de kabelbaan naar toe gegaan en dat was gewoon erg leuk. Deze keer stond ook Brooklyn op het programma. We zijn te voet over de brug gegaan en dan zie je pas hoe mooi de constructie is. Brooklyn is hartstikke leuk om te bezoeken. We hebben iets minder gezien dan we wilden omdat het die dag ontzettend warm en benauwd was. Reden om er nog eens terug te gaan. Men heeft trouwens een prachtig uitzicht op de Brooklyn Bridge vanaf Pier 17 bij South Street Seaport. Uiteraard hebben we nog veel meer gedaan zoals o.a. lekker gegeten, een pianobar bezocht, gewinkeld en naar een voorstelling geweest. Graag willen wij weer terug naar deze metropool. Ontdekken, beleven, en genieten. Voor iedereen is er wel wat te vinden. Ik kan zoals gewoonlijk weer niet wachten om terug te gaan….

Van Quebec City Canada naar New York City

12 November 2015

Ik had nooit gedacht dat ik een cruise zou maken en ik had ook nooit gedacht dat ik het zo ontzettend leuk en relax zou vinden. We vlogen via Montreal naar Quebec City met Air Canada vanuit Zaventem Brussel. Een fijne airline met meer dan voldoende service aan boord. Onze kennismaking met de stad Quebec was een echte verrassing. Het is zo……Europees. Niet voor niets wordt Quebec het Parijs van het noorden genoemd. Een prachtige stad met een heerlijke wandelpromenade langs het water. Wij verbleven 7 nachten op de MS Veendam van de Holland America Line. Het was een feest. Luxe hutten, erg lekker eten, servicegerichte bemanning. Het ontbrak ons aan niets. De route ging van Quebec via Charlottetown, Sydney, Halifax, Bar Harbor met als eindpunt Boston USA. Als men niet van boord kon was er voldoende vertier. Je kunt het zo gek niet bedenken of het was er te doen. En waar we aanmeerden konden we ook genoeg bekijken. Na 7 nachten hadden we weer vaste grond onder de voeten. Het uitchecken van de boot ging snel en in no time zaten we in een taxi richting ons hotel in Boston. We verbleven 2 nachten in het Courtyard Boston Tremont. Een prima hotel, dichtbij het centrum. In Boston kun je veel te voet doen zoals bijvoorbeeld de Freedom Trail. Dit is een is 4 kilometer lange route dwars door het centrum van Boston. De route brengt je langs 16 van de belangrijkste historische attracties. Verder hebben we een groot gedeelte van de Boston Harbor Boardwalk gelopen. Een prima manier om te voet de waterkant van Boston te ontdekken. Tijdens deze wandeling hebben we het Boston Sea Aquarium bezocht. Een van de hoogtepunten tijdens ons bezoek was de Boston Public Library. Deze is prachtig zowel van binnen als van buiten. Absoluut een aanrader. Tijd om onze koffers te pakken en verder te reizen naar Cape Cod. New England op z’n best. Pittoreske stadjes zoals Provincetown, Barnstable, Dennis en Falmouth. Eindeloze zandstranden met spelende zeeleeuwen in het water. Een plek om tot rust te komen. We hebben overnacht in het Holiday Inn Cape Cod, Hyannis. Dit hotel bevindt zich op slechts een paar minuten rijden van de bezienswaardigheden van Hyannis zoals het historische centrum, de haven en het J.F. Kennedy museum.Na een paar dagen relax te hebben zijn we verder getrokken naar onze eindbestemming New York City. Ik was al eerder in New York geweest maar mijn partner nog nooit. Ik heb dus voor een tweede keer genoten van alle traditionele maar indrukwekkende bezienswaardigheden. We hebben overdag boven op het Empire State Building gestaan en New York bij avond gezien vanaf Top of the Rock. We hebben de prachtige architectuur van het Grand Central Station bewonderd en werden ook blij van de enorme Food Hall die zich onder het station bevindt. We hebben de stad vanuit de lucht gezien met een helikopter en vanaf het water tijdens een cruise met de Circle Line. Naast de Circle Line ligt het Intrepid Sea & Space Museum. Een museum waar volwassen mannen weer kleine jongens worden. Zelfs de Space Shuttle staat daar tentoongesteld. Kortom: New York is prachtig van alle kanten. We logeerden in het Crowne Plaza om de hoek van Times Square, een heerlijk hotel overal dichtbij. Maar aan alles komt een eind. Tijd om weer terug naar Nederland te gaan en alle ervaringen te delen. Nieuwsgierig? En wilt u meer weten over deze combinatiereis? Ik ben maar een telefoontje ver weg.

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Patricia de Buck

Wij zijn heel tevreden over hoe Marie-Thérèse ons geholpen heeft. Ze kwam met mooie en betaalbare locaties. Toen wij onze locatie hadden gekozen heeft zij ons snel en professioneel geholpen. Alle informatie die wij nodig hadden kregen wij op het afgesproken moment toegestuurd en bij vragen was Marie-Thérèse constant beschikbaar. Bij een volgende reis weten wij haar zeker weer te vinden!

Ingestuurd door Nicole & Henk Götschenberg - Stals

Mede door de deskundigheid en organisatie talent van Marie-Thérèse hebben we een onvergetelijk honeymoon beleefd. We voelen ons echt gehoord en gezien vanaf het uitzoeken van de reis tot thuiskomen. Het persoonlijke berichtje op de hotelkamer bij aankomst is daar een voorbeeld van. Haar energie, enthousiasme en gezelligheid vind je terug in al haar handelen.

Ingestuurd door Stefan en Monique Schuman cohen

Wij zijn zeer tevreden de vakantie was perfect zoals we in gedachten hadden dank je wel daarvoor en we gaan je zeker weer vragen als we weer weg gaan ??

Ingestuurd door John Tobben

Wij zijn zeer tevreden over de goede advisering en service vooraf, evenals over het beantwoorden van een vraag die wij tijdens onze vakantie hadden. Het persoonlijke contact geeft ons het vertrouwen dat alles goed geregeld is en dat, mocht zich onverhoeds een probleem voordoen, dit binnen een redelijke termijn wordt opgelost. Wij blijven met plezier van de diensten gebruik maken.

Ingestuurd door Anke Pollaert

Beste Marie-Therese, Dankjewel voor het regelen van onze reis naar Barcelona. Aangezien wij met de trein wilden gaan, was het een ietwat afwijkend verzoek voor jou, maar je hebt het allemaal perfect geregeld. We hadden een heerlijk hotel in de mooie sjieke wijk Eixample. Metro bus en taxi, allemaal bijna voor de deur. Helemaal geweldig. Ook het boeken van de door ons gewenste excursie was prima in orde, en ondanks dat een van de excusrsie op de landelijke stakingsdag was is die door het busbedrijf keurig omgezet naar een andere dag. Bedankt ook voor je berichtjes en bezorgdheid gedurende de week toen de demonstraties en stakingen een beetje groter werden als vooraf gedacht. Wij hebben er eigenlijk weinig last van gehad behalve die ene dag dat er echt gestaakt werd en er veel zaken gesloten waren en het ov niet functioneerde. Maar ook heeft dit bijgedragen tot een unieke ervaring en een inkijkje in wat er leeft onder de locale bevolking. En je welkomstbriefje in het hotel was een lief gebaar. Alles is door ons zeer op prijs gesteld. Nogmaals dankjewel, de treinreis, het hotel en je aanbevelingen voor excusrsies waren allemaal heel goed geregeld en voor ons zeer de moeite waard.

Ingestuurd door Monique Slabbers

Marie-Therese zorgt elk jaar voor een heerlijke vakantie! Geen gedoe met regelen of uitzoeken. We krijgen verschillende voorstellen die op onze wensen zijn aangepast en hier kiezen we een vakantie uit. Makkelijker kan niet. Marie-Therese is uiterst zorgvuldig en doet er alles aan om je een fijne vakantie te bezorgen.

Ingestuurd door Mieke van den Barg-Hoekman

Hallo Marie-Thérèse, Alles was prima geregeld. Tickets voor de vlucht, Vienna Pas, het concert. Het hotel was goed, niet super. Erg kleine ontbijtzaal. Omdat het hotel flink bezet was, werd later de ruime ontvangsthal voor de balie ook als ontbijtruimte benut. Dit gaf lucht. Het hotel heeft geen lounge en restaurant. Dit werd ruimschoots gecompenseerd door de vele restaurants in de buurt. Het hotel ligt dicht tegen het Museumkwartier aan. Het hotel is goed onderhouden, schoon en voor de liefhebber in Weense stijl ingericht. Wenen is een geweldige stad. Heel hip ! Al met al een prima stedentrip en goed georganiseerd ! Voor jouw informatie. Vier vrienden van ons hebben later zelf bijgeboekt en zaten ook in dit hotel. Zij kwamen tot hetzelfde oordeel over het hotel. Groet, Mieke + mede reizigers.

Ingestuurd door Rien Leenders

Mooie vakantie gehad. Goed geregeld. Zelfs de temperatuur en de zon was prima geregeld. Bedankt daarvoor.

Ingestuurd door José Hodzelmans

Lang weekend Wenen was perfect geregeld. Goed hotel gunstig gelegen en netjes verzorgd. Heen reis zonder problemen terugreis helaas niet. maar een technisch mankement kan niet voorzien worden. Zal beslist aan kennissen en vrienden die een reis uitgestippeld willen hebben de naam van Marie-Therese doorgeven. Bedankt voor de goede zorgen

Ingestuurd door Jan van de Kerkhof

Marie-Therese had voor ons binnen no time drie mooie hotels uitgezocht, waaruit wij er een gekozen hebben. Bleek een heel goed knus hotelletje te zijn in een mooie wijk van Parijs. Hele goede info omtrent de reis mogelijkheden. Op haar advies met de auto naar Luik en daar in een super parkeergarage de auto gestald. Omdat we met de trein verder reisden konden we de parkeerkaart laten valideren voor een gereduceerd tarief (nog geen 10 Euro / dag). In de Thalys had zij twee zetels tegenover elkaar in de eerste klas geboekt. Zonder directe buren (Altijd eerste klas nemen, kost niet veel extra). Terugreis hadden we dezelfde stoelen. Bovendien is zij bij ons thuis de papieren komen brengen en daarbij nog informatie gedeeld. Al met al een prima georganiseerde trip, waarvoor hartelijk dank. Absoluut een aanbeveling.

Ingestuurd door Ingrid Gaikhorst

Vanaf het eerste telefoontje tot aan de thuis komst goede informatie, goede begeleiding, persoonlijke interesse en waar het uiteindelijk om gaat een hele fijne vakantie voor ons. Marie-Therese bedankt tot een volgende keer. Groetjes Ingrid.

Ingestuurd door Roos Cox

Rondreis zuid afrika, was vermoeiend,maar heel veel gezien. De moeite waard,ook om terug te gaan. De volgende reis klop ik weer bij jou aan.

Ingestuurd door Eric Munnicks

Alweer een super goede ervaring gehad met Marie-Therese Kleuskens. De verschillende accommodaties, zowel de B&B Cornwall, als in Devon en Cardiff, die ze voor ons uitgezocht had waren uitstekend, alles was weer zoals we inmiddels van haar gewend zijn uitstekend geregeld. Volgens ons heeft ze er zelfs voor gezorgd dat we ( zeker voor Engelse begrippen ) prachtig weer hebben gehad. Bedankt weer en zeker tot een volgende keer.

Ingestuurd door Wendy Hendriks

We hebben genoten van een heerlijke vakantie in de Languedoc/Rousillon! La Palmeraie is een fijne knusse camping en beschikt over alle benodigde faciliteiten. In de mobile home die we hadden ontbrak het aan niets. Kortom, we zijn zeer tevreden over deze reis en maken wellicht nog vaker gebruik van Travel Counsellor!

Ingestuurd door Daniëlle Vallen

We hebben een hele fijne, goed verzorgde vakantie gehad in Ibiza. Marie-Therese nam altijd snel contact op wat betreft de boeking. Ook hadden we een auto gehuurd welke Marie-Therese voor ons had geregeld via Sunnycars. De auto was boven verwachting, allemaal erg goed geregeld! Bij aankomst lag er ook een welkomstbrief klaar van Marie-Therese! We waren erg tevreden.

Ingestuurd door Eric Munnicks

Marie-Therese heeft voor ons een reisje naar Engeland geboekt. Alles tot in de puntjes geregeld, prima hotel uitgezocht. Ideaal voor ons als uitvalsbasis naar tripjes in de omgeving. Volgende keer mag Marie-Therese voor ons weer alles regelen.

Ingestuurd door Anita Cox

Hallo Marie-Therese. Bij deze wil ik je even bedanken voor het perfect regelen van mijn vakantie naar Schotland. Geen vraag was teveel en je had gelijk een passend antwoord of de oplossing. Erg professioneel. Het was voor mij een prettig gevoel om op jou te kunnen rekenen. Mede en dankzij jou heb ik een heerlijke onbezorgde vakantie gehad, en ik zal je zeer zeker aanbevelen in mijn familie en vriendenkring. Nogmaals hartelijk dank voor als je hulp en je vriendelijkheid. Met vriendelijke groet Anita

Ingestuurd door mirjam brouns

Wij zijn zeer tevreden over de adequate en ook enthousiaste wijze waarop Marie-Therese Kleuskens ons geadviseerd heeft en de snelle service betreffende de boekingen inzake onze reis naar Johannesburg.